Íme, kész!

2015.08.22 13:49

Úgy gondolom, nagyon nehéz volt kitalálni, hogy a megadott alapanyagokból kókuszkrém lesz... :D

... és igen!!! Az! :) Viszont a savanykás lekvárt kihagytam, de akár a krém alá tehettem is volna. Nem tettem. És a tetejére kakaópor van szitálva.

Nos, itt vannak a pontos hozzávalók (nagyon sok krém lesz belőle, juthat még az oldalára és a tetejére is):

  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 10 dkg kristálycukor
  •   1 cs vaníliás cukor
  •   2 dl tej
  •   1 dl tejszín
  •   1 db tojássárgája
  •   2 evőkanál (20 g) keményítőliszt
A változatosság kedvéért ezalkalommal a Napos Sütik joghurtos-kakaós sütemény alapporából joghurt helyett kefírrel készítettem sütit, hűlni hagytam, majd háromba vágtam.
 
 
Eközben készül a kókuszkrém, ami az ezekhez a sütikhez képest kicsit macerásabb dolog, de azt hiszem (vagyis a "kontroll"-ok, a család itthonlévő tagjai szerint, akik a tálat sem hagyták maszatosan... :D ) megéri a pepecselést.
A sütő tálban (és mint már említettem, nem árt, ha van belőle még egy :) ) a kristálycukrot és a tojássárgáját elkeverjük, nem muszáj habosnak lennie, csak ne legyen csomós a sárgája. Hozzáöntjük fokozatosan a tejet, majd a kókuszreszelék felét, végül a keményítőliszttel csomómentesre keverjük ki. 
Betesszük a mikróba 700W-on 2 percre (a tetőt nem kell rátenni!), kivesszük, habverővel megkeverjük, visszatesszük úgyanúgy két percre, kivéve ismét megkeverjük, hozzáadjuk a maradék kókuszreszeléket (amiből csak annyit hagyunk ki, amivel díszíteni akarjuk), és a vanilás cukrot. Hideg vízbe állítva időnként megkevergetve hűtjük ki. A tejszínt habbá verjük (mindíg mondom, hogy szerintem a növényi alapanyagból készült habalap jobb a krémekbe!), beleforgatjuk a hideg krémbe és egyenletesen eloszlatjuk benne. Ha egy kicsit keményebbre akarjuk a krémet készíteni, a tejszínbe tehetünk 1 cs habfixálót. 
Ezzel a krémmel megtöltjük a süteményt, ízlés szerint díszítjük. 
 
  
 
Jó étvágyat!